הרמת מצח-גבות

הרמת מצח-גבות הינו ניתוח אשר באמצעותו משפרים את המראה ה"עייף" והנפול של הרקמות מעל העיניים. בהרבה מקרים הוא משולב בניתוח הרמת-מתיחת פנים ועפעפיים, אך בהחלט ניתן לבצעו גם בפני עצמו אצל אנשים אשר מעוניינים לשפר את מראה השליש העליון של פניהם. במקרים קלים, ואף זאת באופן נדיר, ניתן לבצע מספר זריקות בוטוקס אשר ירפו מספר שרירים אשר גורמים לכיווץ ומשיכה של קרמות המצח לכוון האף  .

פונים אלי לניתוח גם אנשים צעירים, אשר עקב סיבות תורשתיות, מנח הגבות אצלם נמוך מהרגיל. מקובל כי אצל האישה מנח הגבות יהיה גבוה במעט מעל הרכס הגרמי של ארובת העין, אך לא בהגזמה, היות והרמה מוגזמת מביאה למבט של תימהון. אצל גבר, אין פסול כי המנח יהיה מעט יותר נמוך  .

הניתוחים המקובלים להרמת מצח-גבות הם הניתוחים ה"פתוחים" בהם מתבצע חתך רוחבי בשיער,בי-קורונלי, או במקרים בהם המצח הוא "גבוה", בגבול מצח-שיער (Pretrichial).

במקרים מסוימים מבצעים חתכים מוגבלים ברקות לצורך הרמה, או חתכים בסמיכות לגבה עצמה, אשר מביאים להרמת גבה בלבד. ההתלהבות הרבה אשר הייתה בקרב המנתחים הפלסטיים לגבי הניתוחים האנדוסקופיים – חלפה כמעט לחלוטין. מסתבר כי התוצאות מוגבלות ובלתי מספקות לאורך זמן וכי יש נפילה חוזרת ודי מהירה.

 

פגישת יעוץ:

 במהלך הפגישה המקדימה המועמד לניתוח יתושאל באופן מקיף על הציפיות מתוצאות הניתוח, תתבצע בדיקה, אשר כוללת את כל שטח פני המנותח, ויועלו לדיון האופציות הכירורגיות השונות. בהמשך יוסבר מהלך הניתוח, תקופת ההחלמה מהניתוח, הסיבוכים האפשריים ועוד. יישאלו שאלות לגבי ניתוחים קודמים, מחלות, נטילת תרופות וינתנו הוראות הכוללות בין השאר הימנעות משתיית משקאות חריפים ומעישון למשך מספר שבועות לפני ואחרי הניתוח.

 

הניתוח:

 לרוב אני מעדיף לבצע את הניתוח בהרדמה כללית, אך ניתן גם להסתפק בהרדמה מקומית עם טשטוש קל. הניתוח נמשך כשעה, בהתאם לטכניקה הניתוחית אשר נבחרה. ניתן להשתחרר באותו יום לאחר התאוששות.


לאחר הניתוח:

 יש צורך במנוחה בבית במשך מספר ימים, ניתן לחפוף את השערות כבר למחרת הניתח ולטפל מקומית עם משחה אנטיביוטית, ללא חבישה נוספת. בדרך כלל ישנה תחושת נימול בקרקפת אשר חולפת תוך מספר חודשים. ניתן לחזור לעבודה רגילה כעבור כעשרה ימים ולפעילות ספורטיבית לאחר כחודש וחצי.

 

סיבוכים אפשריים:

 דימומים מוגברים, אסימטריות, זיהומים, צלקות מעובות מהרגיל או זמן ריפוי פצע ממושך מהרגיל.


"המראה החדש":

 מנותחים מדווחים על מיעוט סיבוכים ועל שביעות רצון רבה מהניתוח. המראה "העייף" נעלם והשיפור הוא בדרך כלל לאורך שנים.