מתיחת בטן - אודות הניתוח

מתיחת בטן הינה פעולה כירורגית אשר כוללת סילוק של עודפי עור ושומן מדופן הבטן וחיזוק של שרירי הבטן הרפויים. בדרך כלל מדובר בניתוח משולב, אשר כולל גם עיצוב מחדש של הטבור.מתבצעים גם ניתוחי בטן חלקיים, לדוגמא: רק של הבטן התחתונה, עם או בלי שאיבת שומן. רוב הפונות לניתוח הן נשים לאחר לידה, בעלות עודפי עור, סימני מתיחה של העור, צלקת לאחר ניתוח קיסרי ושרירי בטן חלשים. בדרך כלל הן מספרות על ניסיונן הכושל לשפר את מצבן על ידי פעילות ספורטיבית ואמנם כך הדבר. פעילות ספורטיבית הקשורה לדופן הבטן יכולה לשפר את חוזק השרירים, אך אין לה שום השפעה על עודפי עור או סימני מתיחה.גם גברים יכולים ליהנות מהניתוח, בעיקר אלו אשר ירדו באופן משמעותי במשקל ובעייתם היא חולשת שרירים ועודפי עור בבטן התחתונה. הניתוח משפר בצורה דרמטית ולאורך זמן את מצב דופן הבטן ללא עודפים ומניב תוצאה של שרירים מחוזקים. 

הכנה לניתוח 

במהלך הפגישה המקדימה אני מבהיר למנותחים כי מטרת הניתוח היא עיצוב/פיסול הגוף ואינו בא לשמש כתחליף לדיאטה מסודרת. כמו כן, רצוי כי לאחר הניתוח לא תחולנה עליות וירידות קיצוניות במשקל, על מנת שלא ליצור רפיון חוזר של העור.במהלך הפגישה תשאלנה שאלות לגבי היסטוריה רפואית, ניתוחים קודמים, אלרגיות ונטילת תרופות. מעשנים חייבים להפסיק לעשן לפחות שבועיים טרם הניתוח. כמו כן, תתבצע בדיקה גופנית, עם התייחסות ספציפית לדופן הבטן, ולאחר מכן תשאל\י מה הן הציפיות שלך מהניתוח. יערך דיון ובו יסוכם מהו סוג הניתוח המומלץ.

ניתוח והתאוששות 

הניתוח מתקיים בהרדמה כללית ונמשך כ- 3 שעות ובאשפוז של כ- 24 שעות. תקופת ההחלמה הראשונית, המאפשרת חזרה לעבודה, היא כשבועיים, ולאחריה יש להימנע מלבצע פעילות ספורטיבית, למשך כחודש. יש לצפות לשטפי דם לא קשים ונפיחויות אשר נמשכות מספר שבועות.

סיבוכים אפשריים

דימום, זיהום, הצטברות נוזלים, החלמה איטית יותר של הפצע, פגיעה בשלמות העור. כל אלו הם נדירים ובמידה ומופיעים יטופלו עד להחלמה מלאה.

תוצאות הניתוח

שביעות רצון מניתוח זה היא מהגבוהות ורמת הסיבוכים נמוכה, במידה ונשמרים בקפדנות כל כללי הכירורגיה הנכונים ומתקיים מעקב צמוד עד להחלמה.