השתלת שומן עצמי בפנים

השתלת שומן - מילוי עם שומן עצמי

מדובר בפעולה כירורגית אשר מטרתה להצעיר ולשפר את מראה הפנים. היתרון הגדול בהשתלה או מילוי עם שומן עצמי הינו שהשומן אינו נדחה, והוא זמין ונמצא בשפע אצל כולנו. מדובר בפעולה כירורגית פשוטה יחסית אך אשר עדיין חייבת להתבצע בחדר ניתוח, בסביבה סטרילית ובטוחה. השומן המוזרק נספג באחוזים גבוהים, אך ניתן לחזור על הפעולה שוב ושוב – עד לשביעות רצון מלאה.

עם השנים רקמת השומן בפנים מדלדלת וה"ריפוד" מתחת לעור פוחת. העברת שומן עצמי מאפשרת להחזיר את "הריפוד", למלא את השקעים והקמטים ולהחזיר לפנים מראה צעיר יותר. ברגע שהשתלת השומן וההחלמה מסתיימת, התוצאה היא צמיתה כי אין דחייה של השומן על ידי מערכות הגוף.

השומן אשר הושתל הוא שלך. חומרי מילוי סינטטיים, למרות שרובם מעובדים בצורה מתקדמת, עלולים ליצור תגובה בלתי רצויה, דחייה ובמקרים חמורים יותר אף זיהום קשה ועקשני. בדרך כלל התופעות הללו הן נדירות אך מן ראוי כי מילוי עם חומרים סינטטיים יתבצע בצורה נכונה, סטרילית, ורק באמצעות חומרים המאושרים על ידי משרד הבריאות. 

אני מתנגד בחריפות למילוי רקמות עם סיליקון נוזלי היות ובאם מופיע סיבוך הקשור למורסות וזיהומים הוא קשה ביותר לטיפול. דלקות כרוניות כתוצאה מהזרקת סיליקון נוזלי עלולות לעוות לצמיתות.

מי הם המועמדים הטובים ביותר? 

כמו בכל הטיפולים והניתוחים, המועמדים הטובים ביותר לניתוח הינם/ן: 

  • בריאים
  • בעלי ציפיות ריאליות
  • ללא בעיות קרישת דם.
  • יציבים מבחינה נפשית.
  • עושים את הטיפול קודם כל למען עצמם ולא למען אחרים.

 

מה הם האזורים הניתנים לטיפול?

הלחיים, "עיניים שקועות", רקות, סנטר, שפתיים, קו הלסת, מצח, בין הגבות, צלקות שקועות, בין השפה לאףגשר האף ו..... בכל מקום אחר בו חסר שומן.

דרך הטיפול 

שומן נשאב בהרדמה מקומית או כללית, בדרך כלל מהירכיים או העכוז. שומן זה נשטף ומועבר למזרק אחר המורכב על אקדח מיוחד. מרגע זה השומן מושתל למקומות אשר תוכננו מבעוד מועד. לאחר הטיפול יש לצפות לנפיחויות ומעט שטפי דם אשר חולפים בדרך כלל תוך 72 שעות.

כמחצית מהשומן המושתל נספג, לכן נוהגים להשתיל מעט יותר ולבצע OVERCORRECTION, זאת על מנת לצמצם כמה שניתן את מספר הטיפולים המשלימים. ממוצע הטיפולים על מנת להשיג תוצאה קבועה ויפה הוא כשלוש.

ממה להיזהר לאחר הטיפול?

יש להימנע מפעילות ספורטיבית כשלושה שבועות לאחר הניתוח ולא להיחשף לשמש למשך חצי שנה. ניתן לחזור לעבודה רגילה כעבור מספר ימים.