הזרקות סיליקון - מוות בניו יורק

זאת כותרת משנה - יש למחוק אחרכך

לא רק בניו יורק אלא במדינות רבות בעולם, שימוש בסיליקון נוזלי לצורך מילוי סיים את חייהם של המוזרקים ובמקרים רבים אחרים גרם לעוותים, זהומים מורסות וכהנה וכהנה אשר בלתי ניתנים למעשה לטיפול.

הטיפול הקוסמטי בסיליקון נוזלי מפתה, כי לכאורה מדובר במילוי לצמיתות, אין צורך לחזור על הזרקות והוא זול. סיליקון הוא חומר לא יקר ויש מזריקים אשר בידם חבית קטנה של סיליקון והם רק מחליפים מזרק. אין להתבלבל כאן בין הזרקות מסוג זה ושימוש בשתלי סיליקון, דוגמה שתלי סיליקון לעיצוב שדיים. שתלים אלו נמצאו בטוחים, בחלקם מאושרים לשימוש על ידי רשות המזון והתרופות האמריקאית ובכלל הסיליקון לרוב סמיך בצורת גל ונמצא בתוך מעטפת מאד אטומה בטכנולוגיה גבוהה.

ידוע לי היטב שרופאים ואף חמור מכך, אלו שאינם רופאים ללא השכלה פורמאלית, מזריקים סיליקון היכן שניתן, גם בארצנו. עם הסיבוכים הקשים מתמודדים בהמשך מנתחים פלסטיים בבתי חולים וכמה שזה יישמע מצער, בהרבה מקרים המנתחים אינם מצליחים לתת פתרון לסילקומטות, המורסות הנוראיות והעיוותים בגוף, בעיקר בפנים.

אני מוצא פרסומות מאירות עיניים בעיתונות הכתובה בעיקר, על מזריקים אשר מכחישים סיבוכים, מבטיחים הרים וגבעות וגם מדגישים טכניקות בטוחות להזרקה כגון הזרקות טיפין-טיפין. אין שחר להבטחות מסוג זה וגם הזרקות טיפין טיפין גורמות לקטסטרופות. 

התבשרנו לאחרונה על אישה בת 43 ממוצא דומיניקני אשר חיה בניו יורק ונפטרה כתוצאה מהזרקות סיליקון נוזלי. גברת זו רק רצתה לעצב את ישבניה וזה הסתיים במוות. הטרנד של ההזרקות, מתבצע גם במהלך מסיבות בהם מופיע מזריק ומפמפם את כולם כהנה וכהנה. התוצאות עליהן אנו מתבשרים מסתיימות בקטסטרופות כגון תסחיפים לריאות, נפילות חדות של לחץ הדם, אי ספיקת כליות חדה, כיבי עור, מחלות חיסוניות ועוד היד נטויה.

ראוי גם להזכיר את המקרה הטרגי של מיס ארגנטינה לשעבר, אשר עברה עיבוי עם סיליקון נוזלי ונפטרה לאחרונה בבואנוס-איירס. 

 

האינטרנט הפך להיות לאחרונה גם מקור אספקה של סיליקון לכל דיכפין ודוקטור מרקוס, המנהל הרפואי של מחלקת הרעלים בניו-גרסי מספר על מוכרים אשר מספקים סיליקון תעשייתי להזרקות, אותו סיליקון שמוצאים בטמבוריות אשר משמש לסתימת חורים וחריצים.

הדבר חייב להיות ברור: רשות המזון והתרופות האמריקאית אסרה על שימוש בסיליקון נוזלי לצרכי מילוי בשנת 1992, למעט שימוש רפואי בהזרקה לתוך גלגל העין, לרישתית, במחלות הקשורות לאיידס. 

לסיום, באופן מצער ביותר, עניין הזרקות סיליקון נוזלי למטרות קוסמטיות בארצנו הוא פרוץ. אין דין ואין דיין, משרד הבריאות לא יצא באזהרה ולא בחוק על מנת להפסיק את השערוריה הזו. ישבו ועדות למיהן בענין זה ולא הגיעו לשום החלטות והמזריקים חוגגים על גבם של המטופלים אשר בחלקם הופכים להיות מאד חולים ונופלים כנטל כבר על כתפי מערכת הבריאות.