גידולים שפירים של העור

Benign Cutaneus Tumors-Nevi-Moles

קצרה היריעה מלתאר את כלל מגוון הגידולים השפירים של העור, או אלו הנמצאים מתחת לעור. אצל אנשים מבוגרים, אשר כתוצאה מחשיפה לשמש לאורך השנים וגם עקב גילם המתקדם, מופיעים קפלי עור, קליפות וקשקשים למיניהם. הצעירים יותר בדרך כלל מבקשים לסלק שומות הנקראות גם "נקודות חן".

שומות יכולות להיות מולדות או נרכשות במהלך החיים, הן יכולות להשתנות עקב ספיגה של הגוף, בתקופת ההיריון, ובמהלך ההתבגרות. שומות, במקרים נדירים, יכולות להפוך לממאירות. לכן חשוב לזכור: כריתה, צריבה או המסה של שומות בצורה בלתי מבוקרת על ידי רופא בלתי מוסמך, אסורה בתכלית האיסור. הרופאים המוסמכים לאבחון וטיפול בשומות הם רופאי עור וכירורגים פלסטיים מומחים בלבד.

לכולנו יש שומות. קטנות, גדולות, שטוחות, בולטות. לכל אדם ישנן בין 20 עד 50 שומות לפחות. ישנן שלוש סיבות עיקריות לסילוק של שומות:

1. סיבות קוסמטיות, עליהן מדובר בפרק זה.

2. שומות אשר נמצאות בחיכוך.

3. שומות אשר עברו שינויים כמו גודל, צבע, שוליים, גרד ודימום.

יש לקחת בחשבון כי שומות מסוימות ישלחו גם לבדיקת מעבדה. שיטות הטיפול בשומות הן מגוונות ומותאמות על פי מיקום השומה, צורתה, גודלה ועוד. כאשר שומה נכרתת באופן שטחי, לרוב לא נותרת שום צלקת. חשוב להקפיד על ההוראות הניתנות, על מנת שהריפוי יהיה אופטימאלי ואז התוצאה הקוסמטית תהיה משביעת רצון.