האנטומיה של סיליקון, על אנשים ומשתלים

אין ספק כי במדינת ישראל, ניתוח הגדלת חזה עם משתלי סיליקון הפך להיות הניתוח הכי נפוץ, בקרב נשים צעירות.

המגמה הזו תופסת תנופה ולא בכדי, חברות אשר מספקות משתלי סיליקון נלחמות על כל כירורג פלסטי על מנת שזה ישתמש במישתלים שלה. זו מלחמה ממש, אך יורשה לי להרגיע את מושתלות הסיליקון, 4-5 חברות המובילות בישראל ביבוא המשתלים מאירופה ומארה"ב.  מישתלים אשר עומדים בכל סטנדרט רפואי והקפדני ביותר.קרה אף דבר משונה ביותר עקב התחרות הזו.משתלי סיליקון עולים בישראל כמחצית מהמחיר בארה"ב ובאירופה! ומדובר בדיוק באותם המשתלים ולא חלילה סוג ב.

אז מה קורה כאן? 

התחרות הקשה בין החברות המיבאות, במדינה מאד קטנה. אל דאגה, עדיין החברות המיבאות מרויחות יפה ולא מתלוננות.הוזמנתי לפני  לבקר בשני מפעלים, של שתי חברות שונות המיצרות את המישתלים באירופה.היה מאד מאלף לראות את תהליך היצור, החל מחביות  של סיליקון נוזלי במחסנים וכלה בתהליך הייצור אשר נעשה בתנאי מעבדה, כאשר העובדים נמצאים בתוך סביבה כמעט סטרילית ולבושים  ערדלים ומסכות.תהליך יצירת המישתל הוא מדהים.תחילה מייצרים מעטפות למישתלים, אלו נבדקות בצורה קפדנית, מחברים אליהם  שסתום,שוקלים, בודקים עובי, חוזק ועוד ועוד, כל זה במיכשור מתקדם.לאחר מכן ממלאים את המשתל בסיליקון נוזלי ברמות שונות של , שוקלים בודקים, אורזים מחטאים והמשתל נימצא בקופסתו מוכן לשימוש.הדבר המדהים ביותר בכל התהליך הזה שהוא נעשה ידנית  ידי אנשים, אחד,אחד.מסתבר שעדיין לא הומצאה מכונה שיכולה לבצע את תהליך היצור בשיטת הסרט הנע.וכאן אני מגיע למשתלים אשר  את התואר- משתלים אנטומיים.המשתלים "האנטומיים" הם יקרים יותר, כמעט פי שתים מהמשתלים אשר צורתם עגולה.סביר להניח  יצור משתלים אשר צורתם לא סדירה (בצורת אגס פחוס), מעט יותר יקרה.מה שקרה שביום בהיר אחד הם הפכו להיות המשתלים  על חלק מהמנתחים הפלסטיים אשר משתמשים בהם באופן גורף.לכך קשה לי להסכים ומתעורר בי החשד שמא מדובר בגימיק  בתוך שוק רווי.

מה זה משתל אנטומי? 

הוא בנוי בצורת אגס פחוס אשר חלקו העליון די שטוח וחלקו התחתון מעובה בצורת טיפה.הטוענים בעדם, אומרים שהכנסת מישתל מסוג זה  "צורה אנטומית" לשד.המילה אנטומי נשמעת מאד משכנעת וקסומה לפונות לניתוח, אך אינני בטוח  שהן מבינות את המושג.בדרך כלל אלו הפונות לניתוח הגדלת חזה, הן נשים בעלות שדיים קטנים או קטנים ונפולים אשר רוצות לקדם את השדיים על מנת להדגיש את  ולאגור ביטחון עצמי רב יותר בתדמית גופן.כיצד "משתל אנטומי" יכול לקדם את השדיים בצורה מספקת בחלקן העליון לפחות, כאשר  פחוס?!יטענו אם כך, אנחנו רוצים שלנשים יהיו שדיים בצורה כזאת, שחלקן העליון לא כדורי ושיצור זוית קהה עם בית החזה. אומר, שיש טכניקה מאד פשוטה בה המשתל מוכנס בחלקו העליון מתחת לשריר ובחלקו התחתון מעליו – ובא לציון גואל. הקורא וישאל בליבו, מדוע הכותב יוצא חוצץ כנגד "משתלים אנטומיים"? התשובה היא שכלל אינני מתנגד להם, נהפוך הוא, הם מתאימים למבנה שדיים מסויים ואז הם מוצלחים וממלאים את תפקידם. למה שאני מתנגד ובתוקף ,זה לשימוש הגורף במשתלים אנטומיים להגדלת חזה כגימיק שווקי. שוב אין להבין מכאן כי נגרם נזק כלשהו למנותחות בשימוש במשתל זה או אחר העומד בסטנדרט  ראוי .בסופו של דבר חברי האיגוד שלנו, הם מנתחים מוכשרים וניתן בידיהם להשיג תוצאות יפות עם משתלים כאלו או אחרים.לסיום, רצוי להזכיר את הסקר שנעשה על ידי מספר מנתחים פלסטיים מהמובילים בארץ.אלו הראו תמונות, אחרי ניתוח של מספר לא קטן של  חזה, עם "ממשתלים אנטומיים" ועגולים.כירורגים פלסטיים אחרים, נתבקשו להצביע ולהפריד בין המנותחות.

התוצאות היו שטעיות בניחוש הגיעו ל 50% וזה אומר את הכל.