השתלת שומן עצמי, גם בידיים

בשנים האחרונות לא מעט מנתחים פלסטיים נותנים את הדעת לנושא חשוב זה, של השתלת שומן עצמי . מנתחים מנוסים והבקיעים בכירורגיה קוסמטית, בעיקר בניתוחי פנים, קוצרים  כמות  מסויימת של שומן ולאחר שמעבדים את השומן על ידי צנטריפוגה וסינון, משתילים את השומן על מנת להפיק תוצאה אופטימלית.

מעין ניתן לקצור שומן?

כמעט מכל מקום אשר בו נמצא בשפע. בעיקר מהבטן, מהעכוז ומהירכיים. ריפוד שומן הולם בגוף ובעיקר באיזור הפנים הוא המפתח ליופי ולנעורים. אבל  עם התקדמות בגיל וכבר במחצית שנות השלושים, השומן מתחיל להספג באיטיות ובגיל מבוגר יותר התופעה  הזו באה לידי ביטוי, ביתר שאת . עיניים שקועות, דילדול לחיים, כפות ידיים משורגות אשר מבליטות גידים וכלי דם ועוד. אתרכז בכפות הידיים, בחלק הגבי שלהם. כפות ידיים לא ניתן להסתיר, כפי שלא ניתן להסתיר  פנים. אנחנו חשופים, רואים ונראים ולא תמיד מרוצים ממה שיש. וכפות הידיים הן למעשה אחד האיזורים בהם תופעת ספיגת השומן התת-עורי או ההזדקנות באה כראשונה,לידי ביטוי. לכן, בידיעה זו, החזרת שומן מהיכן שנעלם היא יותר ממוצדקת, על מנת להצעיר את האיזור. המפתח להצלחה הוא להכיר וליישם טכניקה נכונה של  השתלה כך שעור גב כף היד יראה עבה יותר ותווצר אותה מליאות אשר יש לצעירים. ולא רק זה, היא תסתיר את הגידים והורידים על ידי ריפוד ראוי.

איך עושים זאת?

ראשית דבר, מנתח מנוסה ידי לבחור את המקרים  הנכונים אשר יהנו מתוצאות הניתוח. השתלת השומן יכולה להתבצע בהרדמה מקומית, לעיתים עם טישטוש קל  ואז אותו שומן אשר נקצר, מושתל באמצעות צינוריות מיוחדות המחוברות למזרק לכפות הידיים, ממש מתחת לעור אשר סומנו למטרה זו. מתוך נסיון אישי, כמות של כ 20 סמ"ק לכל כף יד היא מספקת ותביא לתוצאה טובה. במקרים מסויימים בהם יש דילדול ניכר גם של שרירי כף היד תדרש כמות גדולה יותר. אך יש להיות זהירים ולא להשתיל מעבר לרצוי על מנת למנוע אפשרות של גושים. זאת גם בידיעה שחלק מהשומן המושתל , יספג. לאחר הניתוח כף היד נחבשת למשך מספר ימים. שיטפי דם ובצקות הם צפויים בדרגה קלה  וחולפים תוך שבועיים. אפשרות לזהום , הצטלקות יתר או פגיעה בכלי דם או עצבים היא נדירה ביותר בידיו של מנתח מנוסה. לסיכום, למרות שהטכניקה של השתלת שומן עצמי די מוכרת למנתחים פלסטיים, ניתוח הצערת כפות הידיים על ידי השתלת שומן עצמי פחות ידועה. אין לי ספק שמנתח פלסטי אשר יישם טכניקה זו לאחר שהכשיר עצמו היטב לנושא, יפיק שביעות רצון מקצועית גבוה, הן לעצמו והן לשביעות רצונם של  המטופלים.