הבוטוקס וחומרי מילוי - להיטי העשור

הבוטוקס וחומרי מילוי הם הלהיטים של העשור האחרון למטרות קוסמטיות. ואומנם יעילות החומרים הללו, קלות השימוש בהם ושביעות הרצון הרבה של המטופלים הם מעל לכל ספק. מדי כמה חודשים אנו מתבשרים, הרופאים בעיקר, על חומר מילוי חדש ממשפחה זו או אחרת, קולגן או חומצה יאלורונית בעיקר. וזוהי מלחמה ממש. התחרות הרבה בין היצרנים והמשווקים של חומרי המילוי היא קשה ומתישה ובהכרח גם גרמה לכך שחומרי המילוי נכון להיום, עולים לרופא בכשלושים אחוז פחות מאשר לפני שנתיים. אנחנו מדינה קטנה וצפופה, כולם מכירים את כולם ועל מנת לשרוד, המשווקים חייבים להסתפק במתח רווחים קטן יותר. אבל עדיין מרויחים לא רע וגם אלו שמייצרים. מה שיקר בכל התהליך הזה הוא פיתוח של חומר ברמה טובה. אך ברגע שהוא מתחיל להימכר היטב, באופן הדרגתי, הכנסות היצרנים מגיעים לאלפי אחוזים. בסופו של דבר מי שיהנה מזה זה קהל הצרכנים, היות וגם בין הרופאים קיימת תחרות לא קטנה ואלו נאלצים לפעול לפי כוחות השוק.

החומצה היאלורונית, חומר אשר קיים באופן טבעי בגופנו ומקנה לעור חלק מהמבנה והגמישות, הפכה להיות הכי פופולארית לשימוש. הנסיון מוכיח שלחומצה יאלורונית אין שום תופעות לואי ולמעט הדקירה עצמה אשר מכאיבה מעט, וכי השימוש בה הוא מאד נוח. גם חומרי המילוי מקבוצת הקולגנים השתפרו מאד בשנים האחרונות והתופעות האלרגיות אשר ליוו את השימוש בהם הפכו מזעריות. לגבי הסיליקון, כפי שאני טוען לא מהיום, יש להיות מאד זהירים ובעיקרון להמנע מלהסכים משימוש בו לצרכי מילוי. זאת למרות שהמזריקים יאמרו שהזרקות טיפין-טיפין הן בטוחות. הסכנה בשימוש בסיליקון היא רבה והנזק אשר יכול להגרם לריקמה, גם כעבור מספר שנים הוא קשה ביותר ולרוב בלתי הפיך. 

והבוטוקס? הוא להיט של ממש וצובר תאוצה בקצב מסחרר. הבוטוקס איננו חומר מילוי, כפי שחלק מהמטופלים שפונים אלי שואלים בטעות. הבוטוקס הוא רעלן אשר גורם לשיתוק זמני של השריר ובעקבותיו נעלם בו הכיווץ והעור משתחרר ברובו מקימטותיו. הזרקת הבוטוקס היא יחסית פשוטה למטופל, כמעט ואיננה כואבת ובטיפול נכון כעבור יומיים-שלושה רואים תוצאות. השפעתו של הבוטוקס נשמרת למשך חודשים רבים. אותה השפעה מטיבה יש לבוטוקס בשימושים בהזעת יתר למשך חודשים רבים.