צלוליט / צלוליטיס - שבירת מיתוסים

בעלי צלוליט מגיעים למשרדי המנתחים הפלסטיים עם אמונה כמעט בלתי מסוייגת שאלו יפתרו את הבעיה, אך טעות בידם.

מהי צלוליט-צלוליטיס? זוהי תופעת הבליטות והאי- סדירויות אשר מופיעים על פני העור, בעקר באיזור הירכיים הבטן והעכוזים. מבנה השומן אצל בעלי הצלוליט זהה לאלו שאין להם צלוליט. ההבדל הוא ברקמת חיבור אשר אצל בעלי הצלוליט מסתננת לתוך רקמת השומן בצורת רשת תלת מימדית וזו מתחברת לעור, מתכווצת ויוצרת את האי- סדירות האופינית. זאת הסיבה ולמה זה קורה, עדיין נסתר, אך קרוב לודאי זוהי תכונה גנטית אשר איננה קשורה כלל לריבוי "נוזלים", בעיה ב"לימפה" והמצאות מהמצאות שונות אשר מפרסמים בעלי ענין בעתונות הכתובה והאלקטרונית. כמובן שמאחורי כל פרסום כזה, מסתתרת מכונה או תרופת פלאים אשר אין ביכולתה לפתור בעיה זו. עיסוי, מזוטרפיה וכדומה, עקב בצקת שגורמים, משטחת את העור, אך זאת באופן זמני. כעבור זמן קצר, המצב חוזר לקדמותו.

וכעת הבה נשבור כמה מהמיתוסים והאמונות הטפלות בענין הצלוליטיס וזאת על מנת שהקוראים יפעילו קצת יותר שיקול דעת ויחסכו לעצמם גם לא מעט כסף .אתיחס לחמישה מיתוסים שהם הפופולריים ביותר.

1. התעמלות וספורט ימנעו את הופעת הצלוליט. טעות! גם מתעמלות מאד צנומות סובלות מצלוליט. התעמלות אינטנסיבית, תקטין רק כמות השומן ותחזק את השרירים.

2. שאיבת שומן תפתור את בעית הצלוליט. טעות! סילוק שומן איננו מחסל את רשת ריקמת החיבור העשירה המסתננת בשומן  ואשר מתחברת לעור וגורמת לפגימות ושקעים.. נהפוך הוא! שאיבת שומן יכולה להחמיר את המצב.

3. תזונה בריאה תקטין את רמת הצלוליט. טעות! תזונה נכונה ובריאה תמיד מומלצת,אך לא תפתור את בעית הצלוליט. נכון בהחלט כי שמירה על משקל נכון של הגוף והמנעות מהשמנה רצויים אצל בעלי הצלוליט. השמנת יתר מחמירה המצב.

4. צלוליט זו בעיה של נשים. טעות! זה קורה גם אצל גברים, אמנם במספרים קטנים יותר, אך בהחלט מופיע .

5. שתיה מרובה של מים תשפר את הצלוליט. טעות! שתיה מרובה של מים מומלצת כאשר  מתעמלים, עושים פעילות פיזית, על שפת הים וכיוצא בזה. הגוף מתחמם, מאבד נוזלים ויש צורך בשתיה. ריבוי נוזלים באופן סתמי, במחשבה שזה ישפר את מראה העור אין לו כל אחיזה במציאות . נהפוך הוא. שתיית נוזלים מוגזמת יכולה להחמיר את מצב הצלוליט בגלל בצקות. לעיתים יכולה להופיע גם רעלת מים, זהו מצב קשה הדורש טיפול מידי.

אז מה אפשר בכל זאת לעשות? לנסות לרדת במשקל באופן הדרגתי, לא בשאיבת שומן חלילה. זה יקטין את מסת השומן הכלואה בתוך הרשת של רקמת החיבור, יפחית את הלחץ וישפר את מראה העור אשר יראה עם פחות בליטות. ישפר ,אך לא יעלים לגמרי. הצעה נוספת היא שיזוף מתון ומבוקר. כמובן לא בהגזמה, היות וחשיפה מוגזמת לקרני השמש היא מסוכנת. שיזוף מתון מטשטש את מראה הצלוליט בעיני המסתכל, למרות שהמצב נשאר בעינו.