אמהות טריות וניתוחים פלסטיים

אין שמחה גדולה יותר לאם צעירה אשר זה עתה ילדה תינוק בריא ויפה, אך הריון ובהמשך גם תקופת ההנקה גובות את מחירן על צורת הגוף של היולדת וזו ברוב המקרים מוטרדת מאוד מתדמית גוף לא מחמיאה אשר הופיעה פתאום: עליה במשקל, שינוי בצורת השדיים, עור רפוי בדופן הבטן, קרעים בעור וכיוצא בזה. לא לכולן זה קורה אך לרובן.

 

מסתבר כי רוב האמהות החדשות, בחלוף זמן קצר, נעמדות בצנעה מול המראה ובוחנות היטב את גופן, מעט אף בפאניקה - מה עושים כעת?!

 

זה קורה לכולן ולחלק מהנשים אף טרם חלף זמן קצר מהלידה ואף בתקופת ההנקה עדיין - הן פונות לקליניקות של מנתחים פלסטיים ומבקשות ניתוחי שדיים, ניתוחי בטן שאיבות שומן ומהר. כמה שיותר מהר. רובן יודעות ששינויים בגוף הן חלק מתהליך ההריון והלידה, אך הפחד שאוחז בהן לעתים גובר על ההגיון והן רוצות לתקן ומייד.

 

לגוף האישה לוקח כשישה חודשים להתאזן מבחינה הורמונאלית אחרי הלידה ולעיתים אף יותר באם ההנקה היא ממושכת. יש להמתין בסבלנות, לדעת שחלק מהדברים, כגון עלייה ניכרת במשקל או שדיים גדולים וגדושים יטופלו על ידי הטבע וקצת דיאטה. לא להיחפז, לא להפעיל לחץ על מנתחים פלסטיים ולתת לזמן לעשות את שלו.

 

מצער הדבר שחלק מהמנתחים הפלסטיים לא נותנים את דעתם שאין לבצע שום ניתוח פלסטי בתקופת ביניים זו ושמענו על מקרים בהם נשים עברו הגדלת שדיים כאשר היתה להן עדיין הפרשת חלב. ניתוח כזה לרוב מסתיים בקטסטרופה כירורגית עקב זיהום ואז המנתח והמנותחת נפגשים בבית המשפט. ובכל המקרים, ללא יוצא מן הכלל, הרופא יימצא אשם ברשלנות רפואית ולא ימצא עילא להתגונן. לכן יש להיות זהירים, במיוחד המנתחים הפלסטיים, אך גם הנשים אשר פונות לאותם הרופאים ולדעת שלכל דבר יש עת והחכמה במדע הרפואה (שהוא אגב גם אומנות כפי שקבע הרופא הקדום פאראצלסוס) היא לא להזיק, לפחות לא ביודעין ולהיות נאמנים לשבועת היפוקרטס.

 

הרופא הנבון וגם בעל המצפון אל לו להתפתות לנתח ניתוח קוסמטי יולדת טריה, גם באם יופעל עליו מכבש של לחצים, אלא להסביר, להרגיע ולא להכנע, גם במחיר שיפסיד מטופלת.