למדוד לחץ דם לפני ניתוח פלסטי?

תוצאות מחקר שהתפרסמו לאחרונה טוענות כי גברים נוטים פי שניים מנשים לפתח שטפי דם גדולים במהלך ניתוחים פלסטיים וכי קרוב לתשעה אחוזים מכלל המנותחים סובלים משטפי דם קשים בניתוחים פלסטייים.

 

יתר לחץ דם עורקי נקרא "הרוצח השקט" - הוא לא כואב, לא תמיד מרגישים אותו, אך הוא מהווה סכנה ממשית גם בניתוחים פלסטיים-קוסמטיים. בדצמבר האחרון פורסם בעיתון היוקרתי PRS, כי גברים נוטים פי שניים מנשים לפתח שטפי דם גדולים במהלך ניתוחים פלסטיים.

 

שכיחות שטפי דם קשים, הנקראים המטומות, בעיקר בניתוחי פנים, הגיעה לקרוב לתשעה אחוזים בכלל המנותחים וצנחה ביותר מחצי לאחר שהמנותחים הוכנסו למשטר רפואי הולם לאיזון יתר לחץ הדם. 

כלי הדם הם כמו צינורות - ברגע שלחץ הנוזל בצינור גובר, אז תיתכן דליפה, וזו גוברת שבעתיים כאשר רקמה נחתכת בזמן ניתוח. גברים נוטים יותר מנשים לסבול משטפי דם בניתוחי פנים מסיבות אנטומיות. עור הפנים אצל הגבר עבה יותר ולכן גם עשיר יותר בכלי דם, ולפיכך הזרימה יותר מאסיבית. די באם נחשוב על כך שזקיקי השיער בפנים גדלים במהירות אצל גברים - אלו דורשים אספקת דם גבוהה ביותר על מנת לצמוח כל יום מחדש.

 

כמובן שיש לקחת בחשבון כי ניתוח מחייב גם הפסקת או הקטנת מינון של תרופות נוגדות קרישה, על מנת לצמצם את האפשרות לשטפי דם מוגברים. ניתוחים פלסטיים אצל גברים תופסים תנופה בעולם המערבי וגם אצלנו ולא בכדי, פנים מורמים ללא "שקיות" בעפעפיים וללא קמטים מהווים כרטיס ביקור משובח.