טיפולי בוטוקס - Botox

השימוש בבוטוקס נעשה פופולארי בשנים האחרונות, לאחר שנמצא כי הזרקתו משפרת את מצב הקמטוטים בפנים ובצוואר.בוטוקס הוא סוג של רעלן אשר מעובד באופן תעשייתי והשימוש בו הוא בטוח ביותר. השימוש בבוטוקס החל אצל אלו הסובלים מבעיות נוירולוגיות אשר עוותו את שרירי פניהם או שנצפתה אצלם הפרעה בעצימת העפעפיים. משם הדרך לטיפולים קוסמטיים הייתה קצרה היות והעיקרון לשיתוק שריר, הנו בעל שימוש רב בטיפולים קוסמטיים.בניתוחי פנים, עפעפיים ומצח לא תמיד ניתן להתגבר באופן כירורגי על הקמטוטים במצח, בין וסביב העיניים וסביב הפה. שימוש בבוטוקס על ידי הזרקה מקומית נותן מענה טוב לבעיה קוסמטית זו למרות שמדובר בהפוגה לתקופה קצרה יחסית - כמספר חודשים. כמו כן, הזרקות בוטוקס נותנות מענה מצוין לבעיה של הזעת יתר במקומות שונים בגוף, במידה וזריקות אלו נעשות כהלכה ולאחר הכשרה מתאימה.

כיצד פועל הבוטוקס?

 באופן רגיל ונורמאלי המוח שולח פקודה באמצעות זרם חשמלי חלש לשרירים אשר יש ברצונו לכווץ. בין העצב, שהוא מעין חוט חשמלי, לבין השריר, יש מקום מיוחד אשר ניקרא סינפסה. בעקבות הזרם החשמלי אשר מועבר בתוך הסינפסה, נוצרת ריאקציה ביו-כימית ומשתחרר חומר אשר נקרא אצטילכולין (Acetylcholine). זהו החומר אשר מכווץ את השריר .ברגע שחומר זה מופרש, נוצרת מעין "התפוצצות" – השריר מתכווץ, ובתום ה"התפוצצות" השריר נרפה.הבוטוקס מעכב את שחרור האצטילכולין ואז אין התכווצות ויש רפיון – מעין שיתוק.כך שאותם השרירים אשר בהם קיים כווץ יתר, אשר גורם לקימוט העור, נשארים רפויים, וקמטי העור נחלשים או אף נעלמים.

הטיפול

הטיפול מבוצע על ידי זריקות עם מחט עדינה במקומות מסומנים. הטיפול חייב להתבצע באופן סטרילי. מיקום ההזרקה וכמות החומר המוזרק חייבים להיות מדויקים, על מנת למנוע תופעות לוואי בלתי רצויות. מדובר בפעולה אשר צריכה להתבצע על ידי רופא מיומן אשר עבר הכשרה מתאימה. אין להסכים בשום פנים ואופן לעבור טיפולים ב"מסיבות בוטוקס" למיניהן.חובה לזכור כי מדובר בפעולה רפואית, אמנם פשוטה וכמעט לא כואבת, אך עדיין פעולה רפואית לכל דבר ולכן המטופל חייב לקבל את כל ההסברים ולחתום על הסכמה מדעת.

היום שאחרי

בדרך כלל לא מופיעים שטפי דם או נפיחויות מוגברות. ניתן לראות את התוצאה כעבור ימים בודדים ולתקופה של מספר חודשים. אין הגבלה מלבצע טיפולים חוזרים. הטענה כי ריבוי הזרקות בוטוקס גורם להפוגות הולכות וגדלות בין טיפול לטיפול – איננה מבוססת מדעית.טיפולי בוטוקס הם טובים ויעילים ומהווים כלי נוסף וחשוב ביותר בכירורגיה הפלסטית.