הרמת חזה

שואלות אותי נשים, אף צעירות בסוף גיל העשרים, מדוע השדיים השתנו כל כך ונפלו. ובכן, מעבר לעניין התורשתי, יש לא מעט סיבות נוספות אשר מרוקנות ומפילות את השדיים: הריון, הנקה, עליות וירידות תכופות במשקל הגוף, כוח המשיכה של כדור הארץ – לכל אלה יש חלק לתופעה. העור מאבד מתכונותיו האלסטיות, חיבורי השד לשרירי החזה מתרופפים, רקמת השד והשומן מתדלדלת והשדיים נופלים מטה. ניתוח הרמת שדיים (חזה) אשר יכול להתבצע עם או בלי משתל של סיליקון, מתקן זאת, אך לא לצמיתות, אלא לתקופה קצובה, זאת מהסיבה שהכוחות וההשפעות על השדיים, ממשיכים להתקיים. 

כמו כן, ההרמה יכולה להתבצע במספר שיטות שונות, בהתאם למצב השדיים. עם צלקת אחת סביב העטרה (שיטת Benelli), שתי צלקות (שיטת לוליפופ), או בלית בררה, כאשר השדיים מאד נפולים, עם שלוש צלקות בצורת "עוגן". במהלך הניתוח ניתן לעצב מחדש (בדרך כלל להקטין) את קוטר העטרות – העור הכהה סביב הפטמה. 

שיחת יעוץ והכנה לניתוח: 

במהלך השיחה המקדימה תישאלי תחילה מה מפריע לך במיוחד, תיבדק התאמתך הנפשית והגופנית לניתוח, ציפיותייך, התייחסותך לתהליך ההחלמה ויושם דגש מיוחד על עניין הצלקות. לאחר בדיקה גופנית תוצע לך תכנית ניתוחית ויובהרו לך כל הסיכונים והסיכויים הקשורים לניתוח ספציפי זה. ניתוח חזה איננו פעולה ניתוחית פשוטה ומחייבת לא מעט ניסיון וידע, אך מדובר בהחלט בניתוח בטוח, במידה ומתבצע על ידי כירורג פלסטי מורשה. נשים בשלהי גיל השלושים יתבקשו לבצע ממוגרפיה טרם הניתוח ובדיקות נוספות אשר כוללות ספירת דם, תפקודי קרישה ובדיקות כימיות. יינתנו לך הנחיות מפורטות לגבי עישון (חובה להפסיק!), הפסקת תרופות נוגדות קרישה ועוד. יוסבר לך תהליך ההחלמה, יינתנו לך הנחיות התנהגות בבית ויקבעו תורים לביקורות.

מהלך הניתוח: 

הניתוח מתבצע בהרדמה כללית ונמשך בדרך כלל בין שעתיים לשלוש וחצי שעות. במקרים מסויימים הניתוח יכול להתבצע דרך חתך היקפי בגבול העטרה, תוך איסוף העור מסביב, אך לרוב יתבצע לפי הציורים אשר ישורטטו על שדייך בעמידה, טרם כניסתך לחדר הניתוח. במידה ורקמת השד היא דלילה יוכנס גם משתל של סיליקון ג'ל במנח מעל או מתחת לשריר, באופן אופטימלי למצבך.

לאחר הניתוח: 

תתעוררי עם אגידה אלסטית סביב בית החזה לעתים עם בקבוקונים לניקוז נוזלים. למחרת יש אפשרות כי יסולקו הנקזים, והתחבושת תוחלף בחזייה ספורטיבית הנסגרת מלפנים. תרגישי אי נוחות מסוימת במשך מספר ימים, הכאבים לרוב ברמה בינונית וניתנים לשליטה על ידי משככי כאבים פשוטים. יופיעו שטפי דם ונפיחויות אשר ייחלפו תוך שבועות קצרים. תשתחררי הביתה עם הוראות מפורטות ותישארי במעקב עד להחלמה מלאה.

חזרה לשגרה: 

הריפוי הוא תהליך הדרגתי. מומלץ להישאר בבית למשך כשבוע עד לביקורת הראשונה, להשתדל לא להרים משאות כבדים ולשמור על משטר התרופות אשר ירשמו לך. ניתן לחזור לפעילות ספורטיבית אחרי כחודש- חודשיים.

המראה החדש:

עם ההחלמה הרגשתך לגבי השדיים תשתפר פלאים. זאת למרות הצלקות אשר יכולות להיות יותר בולטות בתקופה ההתחלתית. תרגישי הרבה יותר בנוח בביגוד וביטחונך העצמי יגבר.