והבוטוקס הזה.......

הבוטוקס כה ידוע וכה פופולארי שאף דרדקים יודעים כבר מהו ואולי אף מתכננים לקנות לאמא בקבוקון ליום הולדת, "כדי לשמח אותה" ו"שתראה טוב". הבוטוקס הפך למותג מסחרי מבוקש וכמו בכל מותג חדש, קמים לו חקיינים, זייפנים וחורשי מזימות, אשר מנסים לגזור קופון מההצלחה של האורגינל. זה קורה לא רק עם בוטוקס אלא עם לא מעט מוצרים ותרופות אשר אותם נוכלים מזייפים ומפיצים לעוסקים ברפואה, הן במישורין והן בעקיפין, ואלו, ללא נקיפות מצפון, ממלאים את גופי המטופלים בתרופות אשר במקרה הטוב אינן מועילות ובמקרה הרע יגרמו לתחלואה קשה ואף למוות

לאחרונה נתבשרנו על זייפן או מפיץ בוטוקס בארצנו אשר המשטרה שמה עליו יד. אינני חורץ את דינו, היות והחקירה קרוב לודאי לא הסתיימה והענין ידון קרוב לודאי בבית משפט. אבל, זייפני הבוטוקס לא נולדו רק בישראל וקרו דברים מעולם במקומות אחרים ואנשים נפגעו קשות וחלקם אף מתו. מדובר ברעל חזק ביותר שמפיקה בקטריה בתוך קופסאות שימורים בסביבה נטולת חמצן. להזכיר רק במעט, המפליגים בימים לפני שנים רבות נזונו בעקר משימורים כי לא היתה אפשרות לדאוג למזון טרי. אלפים ועשרות אלפים חלו במחלת הצפדיניה ורבים מתו בדיוק בגלל הבוטוליניום טוקסין בתוך הקופסאות. אז לא ידעו זאת. היום זה כבר ידוע. 

הסתבר, ב-30 שנים האחרונות, שהחיידק הקטלני הזה אשר מפיק את הרעלן, מלבד להרוג יכול גם לסייע למדע הרפואה. זה התחיל בטיפול בחולים הסובלים ממחלות נוירולוגיות וגלש די מהר לכירורגיה פלסטית קוסמטית. נמצא כי בוטולינים, לאחר עיבוד נאות והחלשה של הטוקסין, מסוגל לתת מענה מצויין לשחרור קמטים וקימטוטים בפנים. אלא מאי? אותו בוטוקס שנמכר בבקבוקונים לרופאים כנגד מרשם, עבר תהליך ארוך ומייגע של מחקר וייצור שעלה מיליארדים רבים של דולרים, עד שהגיע למדף הרוקחים בצורתו הבטוחה. אין פלא לכן, שבקבוקון של חברת אלרגן, יצרנית הבוטוקס המובילה בעולם, עולה לרופא כמעט 2000 ש"ח נכון להיום. וגם המטופל צריך לשלם משהו בגין הטיפול. לכן העסק הזה איננו זול. שלא יתממו קוני הבוטוקס המזוייף כי לא ידעו שבקניה זולה לא קונים את הדבר האמיתי! 

ולכן המעורבים בפרשה, אותם הקונים בזול, טענתם שלא ידעו, קרוב לודאי לא תעמוד במבחן בית המשפט. אני מאד מקוה שלא ימצאו רופאים אשר קנו בוטוקס זול ומזוייף והזריקו למטופלים. כי אם כך, דינם באם ימצאו אשמים, חייב להחרץ אף יותר בחומרה מהמפיץ או המזריק החמדן. וכאן באה אזהרה גם לציבור הצרכנים, של הבוטוקס או כל מוצר אחר - עליכם לדעת ששום דבר לא ניתן בחינם. למוצר איכותי יש מחיר שהיצרן או המפיץ לא יוכל להוזיל לרמה של דיל בלתי סביר. כל אדם שביקר בניו-יורק ודאי נתקל במוכרי רחוב, אשר קופסת נעליים תלויה על צווארם ובתוכה שעוני רולקס, ברייטלינג וקרטייה. הם רודפים אחריך ומנסים למכור לכם שעון ב 25 דולר. האם יעלה על דעתכם שעשיתם דיל וקניתם רולקס בזול? זהו זיוף חברים. אך יש הבדל. שעון זבל שקניתם בגרוש יפסיק לעבוד וייזרק לפח או למגירה. בוטוקס זול שקניתם והכנסתם לגופכם עלול להרוג אתכם.

ראו הוזהרתם.